Skip to main content

Connexió improbable: Tot Oci + CoCreable + Mireia Favà

Com a artista em sento afortunada per haver estat seleccionada i haver pogut participar en un projecte innovador que connecta a persones amb actitud i capacitat creativa amb entitats o empreses. Tan de bo s’arribi a normalitzar aquesta pràctica reconeguent la nostra potencialitat dins les organitzacions i sigui un possible forat de treball real.

Aquí teniu les imatges del que ha estat la píndola creativa que ha impulsat Conexiones Improbables —empresa que treballa per estimular els processos creatius i nous àmbits de relació entre l’economia, la cultura i les organitzacions socials—, promugut per l’Ajuntament de Girona amb el suport del Bòlit (Centre d’Art Contemporani de Girona) i del Fons Social Europeu.

S’ha tractat de set col·laboracions de curta durada entre artistes i organitzacions d’àmbits diferents a l’artístic, per experimentar amb noves formes de pensament (en aquest cas, el creatiu) per tal de resoldre els reptes que es presenten cada dia a tota empresa i promocionar la figura de l’artista com a perfil idoni per generar idees, lògiques i mètodes que poden ajudar a la innovació de les empreses i organitzacions.

A part dels tàndems artista + empresa, també es van escollir set artistes o col·lectius residents a Girona per participar en aquestes col·laboracions. La meva intervenció ha estat amb el tàndem Tot Oci (educació / lleure / esport) + CoCreable. Partíem del repte “pensar una manera efectiva de comunicació entre els diferents equips de treballadors”, però utilitzant la metodologia de CoCreable, que parteix de la premissa que és essencial involucrar els propis treballador*s en el procés de cocreació per arribar a solucions consensuades i transparents, però inesperades, el repte va ser reformulat entre els participants d’aquesta manera: “com podem millorar el procés de disseny de les activitats d’estiu?”. La píndola creativa limitada a dues sessions ens va obligar a interrompre el procés en un punt dolç —però insuficient per acomplir tot el procés de cocreació— que hagués continuat tancant la fase de “conèixer” i seguint per la de “cocrear”, “construir” i “celebrar”.

Tots els parcicipants hem valorat l’experiència positivament i tenim previst reprendre el projecte per experimentar la tècnica de la cocreació a petita escala dissenyant una activitat per dinamitzar els patis de menjadors escolars.